Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

fredag 20. mai 2005

AJ kjører temporitt


arnetempo
Originally uploaded by janolaveide.
åre medlemmer bryter stadig nye barrierer. AJ har nå syklet sitt livs første temporitt. Rittet foregikk, til tross for sitt velklingende navn Tempo Velux Isola, i Rogaland og ikke i Italia.

Nordsjørittet for en god uke siden satte meg litt ut, så det ble ingen trening i uka som gikk. Til tross for 0 sykkeløkter hele sist uke, så startet jeg for første gang i mitt liv i et temporitt nå på søndag. Med startplattform som i Turen, følte jeg det som om jeg var på feil planet da jeg rullet ned på veien. Nesten alle varmet opp på rulle, mange hadde tempobøyler og noen hadde tempohjul. Jeg varmet opp på gamlemåten ca. 30 min, og følte vel egentlig at formen var tilbake etter en dårlig uke uten trening. Mange gode var med, ja + meg da. Vinneren fra nordsjørittet ble. "bare" nr. 6, faktisk også slått av min kollega Cato Tveit (som forøvrig var aktiv syklist i yngre dager). Selv ble jeg nr.45 av 57. Men resultatene er tett. Hadde jeg syklet under ett min. raskere, så hadde jeg hoppet opp 9 plasser. Men slik er det jo i tempo. Det er de små sekunder som avgjør. Opp til toppen var det imidlertid langt...........veldig langt. Løypen var 22 km. Høydemeter 165 Snitthastigheten min 34,3 Snittpuls 179 (maks 183)

Som alltid bringer vi de vitale data her AJ har som vanlig imponerende høy og stabil puls (a.k.a "harahjerte") :

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar