Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

tirsdag 15. januar 2008

Litt høyfjellspoesi

fra to store diktere i anledning Gålå for å vise at vi ikke er helt ensporede.

Ibsen (1828-1906)

Bu er jeg stålsatt; jeg følger det bud
der byder i høyden å vandre!
Mitt lavlands liv har jeg levet ut;

Her oppe
på vidden er frihet og Gud,
dernede famler de andre.

Faye (1959)

Vi drar fra byens stress og mas
opp til de hvite vidder
På hytten blir det stort kalas
og skitur om du gidder

Raske løyper og bratte bakker
spreke gutter i aerodynamiske  jakker
Rasende fort både bort og ned
lander i pudder et sted
Telemark og parallell
klassisk og skøyting lell
og sprell
så fortell
meg da vel
at du blir med!