Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

lørdag 3. april 2010

Girona 2010, fortroppen er på plass

Vi hr mottatt følgende euforiske rapport fra Rolf Madone :


Jeg var ute og luftet sykkelen i dag tidlig, og forholdene er fantastiske!  Pent vær, optimal temperatur og håndterbar trafikk.  Turen bød imidlertid på noen navigasjonsfaglige utfordringer. 
- Hvordan finne veien ut av gamlebyen? (jeg måtte bære sykkelen ned en del trapper). 
- Hvordan legge opp en passelig rute som unngår de mest trafikkerte veiene? (ikke opplagt utfra Google kapasitet på telefonen, dessuten hadde gps-en problemer med å finne satelitter selv når jeg sto midt på en åpen slette.  Jeg ser også frem til å kjøre i er litt større felt, så trenger jeg kanskje ikke være så redd for trafikken...). 
- Hvordan finne tilbake til hotellet? (og det var ikke bare det geografi-messige som bød på utfordringer, også turist-gruppene og brosteinen...)
Jeg skal prøve å skaffe noe bedre kart og satser på en litt lenger utflukt i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar