Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

onsdag 26. september 2007

AJ rides again (denne gang med salto)

De som trodde AJ var ferdig med sesongen må tro om igjen :
Da er høstsesongen i gang. Det som var igjen av krutt i beine ble brukt opp denne helgen. Totalt deltok jeg i to sykkelritt, ett i terreng og ett på landevei denne helgen. To av ungene har regelmessig deltatt i årets terreng cup. Ritt nr. 5 gikk av stabelen i Egersund lørdag 22.9, og denne gang bestemte jeg at det ville også jeg prøve. Dette er et aktivt ritt, men det er ikke så veldig mange deltaker i de voksne klassene. Faktisk var vi bare 3 ryttere i M45-49. Løypa var ganske krevende, og deler var veldig fuktig etter lang tids regn. Vi kjørte rundløype på snaut 6 km, totalt 3 runder, men krysset publikumsområdet to ganger per runde. Det er første gang jeg deltar i et skikkelig rundbane terrengritt. En person fortalte meg en gang at skal du finne ut hva din terskel er, så kjører du et terrengritt med en god times varighet. Snittpulsen du da har er din terskel. Dette tror jeg stemmer bra for meg. Med en makspuls på ca. 194, hadde jeg 174 i snitt, og maks under rittet var 185. Det var også artig å få prøvd den nye terrengsykkelen i et skikkelig terrengritt. Jeg erfarte jo at det å har en lett sykkel også er en fordel når man tar salto. To ganger syklet jeg i et hull med salto og sykkelen over meg som resultat. Det gikk bra, fordi jeg hadde lite fart (veldig tungt og teknisk parti) og det fikk tatt meg for. Men sykkelen kom jo over meg, og hadde den ikke vært av ?plast? så hadde jeg nok følt mer av den. Søndag var det Tysværrittet som sto for tur. Dette er et 55 km landeveisritt og det siste turritt i Rogaland sykkelkrets. Jeg hadde delvis avtalt å kjøre dette med en klubbkamerat før jeg bestemte meg for å kjøre terrengcupen på lørdagen. Å pingle ut er jo ikke helt mi greie, så da stilte jeg like godt på turritt søndagen. Rittet var heldigvis ikke så veldig langt, bare 55 km. Været ble dessverre helt fryktelig med kraftig regn og masse vind. Det eneste positive var at det var relativt mildt så vi frøs ikke. Rittet fra dagen før satt nok litt i beina, så jeg ramlet av hovedfeltet allerede etter 9 km. Totalt kom jeg vel i mål omtrent midt på resultatlista (den offisielle er full av feil og vil bli korrigert, den alvorligste feilen er jo er for langt nede på lista). Men ellers var det gøy og få tatt avskjed med landeveissesongen omtrent som den begynte i år: Et ritt med masse nedbør. Nå gleder jeg meg til Mallorca 2008.