Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

onsdag 20. juni 2007

Rapport vestfra


AJ_temop_2007
Originally uploaded by janolaveide.
Arne Petacchi har ikke ligget på latsiden, for de som måtte tro noe annet.....Det trenede øye vil se at at det er noe å hente både på sittestilling og luftmotstand, overtrekk på skoene til tross...


En liten oppdatering fra avdeling Vest, siden jeg nå er forhindret fra å
delta på sommeravslutningen. I uken som gikk kjørte jeg bedriftsmesterskapi landevei fellesstart. Det gikk rimelig bra. De offisielle resultatene har latt vente på seg, men det gikk i alle fall bedre enn i fjor. Det ble kjørt 4*8 km rundløype og jeg satt i hovedfeltet alle de 3 første rundene, men ramlet av etter ca. 2 km på siste runden (mannen foran slapp opp en bakke ?
det er alltid godt å ha noen å skylde på?.) Jeg vant spurten i den gruppen jeg kom i mål sammen med.

Søndag var det Tempo VELUC Isola maxit. Det er 22 km temporitt med start og mål like utenfor Bryne. Løypa er ikke helt flat, ca. 180 høydemeter. Jeg har deltatt for to år siden. Tiden min denne gangen ble ca. 1.30 bedre enn forrige gang. Mange veldig proffe temposyklister her, iallefall på utstyrsfronten. Her er det ikke nok med temposykkel med de tøffeste tempohjula. Det skal selvsagt også være en tettsittende tempodrakt og selvsagt tempohjelm. Etter å ha vurdert min egen utstyrspark, så endte jeg opp med å ta på meg skotrekka, bare for å se litt mer tempoaktig ut på beina. For å si noe om hvor fort det gikk, så lå jeg vel i snitt på 35-36 km/t. Resultatmessig holdt det ca. midt på treet av samtlige deltakere. De
raskeste kom såvidt under halvtimen (dvs. de ligger da i snittfart 44
km/t). Med vind og en løype som ikke er helt flat, så er det ganske fort.

Denne uka kjører jeg DNB Nor cup (tidligere SSK cup) på onsdag. Så tar jeg fri og setter meg på flyet til Beograd og Novi Sad for en langhelg og guttetur.

Ellers kan jeg nevne at den gamle offroaden min nå er oppgradert med skivebremser (XT) og nye felger. Jeg tror likevel det snart kommer en helt ny sykkel også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar