Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

mandag 1. september 2008

Birken 2008, rapport fra Helge (35)


helge
Originally uploaded by janolaveide.
Da er årets hovedritt unnagjort. Start i pulje 42 ingen spesiell fordel…..

Jeg sier meg fornøyd med 4:00:39. Skulle sett 3-tallet, men hadde som personlig mål 4t og innfridde. I etterkant tenker man jo litt igjennom hvor det gikk litt rolig og hvor man kunne gjort ting annerledes.

Ved passering Skramstad på 36:16 så jeg at jeg lå akkurat på skjema til 4t. Følte at treningene i sommer alt hadde effekt. Viktig å få god-følelsen litt tidlig i rittet. Hadde heller ikke tatt meg helt ut (max puls 89%) slik at dette kunne virkelig bli bra. Ned til Djuposet gikk det fort og tyngdekraften var plutselig blitt min venn. Sti-partiet med men nok om det. Her gikk minuttene fort og køen foran meg sneglet seg fram. Føler jeg mistet mye her. Var ikke spesielt opplagt når jeg kom ut på veien og satt kursen mot Bringbu. Den neste passering viste også at mine antagelser var korrekte. Resten av rittet var stort sett oppturer med mer flate partier enn jeg kunne huske fra tidligere og rosinbakken var ikke noe problem. Vel, bortsett fra at kjedet hoppet av. Undertegnede måtte også hoppe av for å fikse problemet – og her gikk det 2 min og den viktige 3:59 barrieren. Det viktige nå er at jeg vet jeg har 3-tallet inne.

Når Rosinbakken var unnagjort gikk det fort på flatene ved Sjusjøen. Jeg hadde krefter både opp til Elgåsen og Storåsen. Klokken viste at 4t var innen rekkevidde og Helge (35) ga jernet ned bakkene og hadde blitt bøtelagt dersom onkel politi hadde vært ute med laseren. Heldigvis stod de svartkledde bare som tilskuere og stoppet biler som hadde planer om å krysse veien. Helge (35) greide i år å lure seg med i 45-49 års klassen men fikk ikke merket av den grunn. Her hjelper det ikke å lyve på alderen for de eldre gutta er jo like gode som de på 35!

Etter målpassering ble det B-vitaminer løst opp i 0,5 liters glass og fortæret med Jan Olav og Bjørn. Alle var enige om at de hadde hatt en fin tur.

Må jo også nevne at Bjørn leverte et strålende ritt på 3:39:05 og vedlagte bilde viser hvordan merket ser ut for de som ikke vet dette. Vi har trent godt isammen og begge har bedret seg mye. Bjørn har dog tatt det største steget i år. Sommer-campen med bakke-intervall på 11min har vært en god oppskrift.


Hilsen vestlandsavd ved Helge(35)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar