Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

onsdag 2. mai 2007

AJ nå også som løper

Som sedvanlig med "harahjerte"...
Ellers kan jeg nevne at jeg også startet i siddisløpet lørdag som var (28.4). Til ære for min datter som skulle løpe for forste gang, fant jeg ut at jeg skulle prøve meg. I det 8.2 km lange løpet som går rundt stokkavannet i stavanger, kom jeg i mål på respektable 33.49. Det er riktignok noen år siden sist jeg var med på dette, men tror jeg perset med 3-4 minutter. Det lover bra for løpe/gåpartiene på Birken. Det som var litt interessant var pulsen. Jeg startet rolig ved å ligge på ca. 86 % av max de første 2 km. Deretter økte jeg. De siste 2-3 km lå jeg på 94-95 % av makspuls. Snittpuls på hele løpet var 92 % av maks, og jeg var faktisk oppe i maksuplsen min i spurten (192). Det føltes faktisk veldig lett, men jeg må si at jeg kjente det i beine de neste to dagene, og jeg var noe bekymret for hvordan det skulle gå i mairrittet.