Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

mandag 21. mai 2007

AJ rides again

Denne gang var det Garborgriket rundt, som også var seedingsritt for Birken. AJ kom inn på en god plassering, og rykker forhåpentligvis fram i startfeltet på Rena. Søndag 20.5.07 var en stor dag for sykkelnorge. Først setter Arne J ny personlig rekord i Garborgriket rundt, perser med ca. 11 minutter (men løypa var også ca. 1 min lengre). Så vinner Kurt Asle dagens Giro etappe. Vi var begge godt fornøyd med egne prestasjoner, ellers ingen likhet. Garborgriket rundt er eneste seedingritt til Birken, som går på vestlandet. Det var derfor viktig å få et godt resultat på rittet. Jeg startet relativt forsiktig, dvs. jeg lå nok litt langt bak i hovedfeltet da vi startet. Pga mange syklister er det en ekpresspulje (som man må være kvalifisert til å starte i) samt en med de som kjører litt mindre ekspress. Jeg startet i ekspresspuljen, og med en passe forsiktig start, opplevde jeg å sykle meg fra pulje til pulje fremover i rittet. Da jeg ca. en mil før mål kom opp i puljen hvor jeg så Tone Hatteland satt, så var jeg veldig fornøyd. Hun pleier ofte vinne kvinneklassen når hun deltar i lokale ritt, og så også i år. Vi fikk samme sluttid. Vinner i herreklassen ble, ikke overraskende, Einar Lode, som jo har vunnet flere år og som også har vunnet nordsjørittet mange ganger. Vinnertiden hans var 1:46:48. Jeg syklet i mål på 2:01:41, som gir 41. plass totalt (ca 450 startende). Ellers sier Polarklokka: Snittpuls 169 (87 % av maks), makspuls 182 (94 %), 745 høydemeter. Jeg er veldig spent på hvordan det vil slå ut på starttiden på Birken. Foreløpig er jeg satt opp 07:45, dvs pulje 10, men håper på litt tidligere. Til onsdag blir det SSK cup igjen, så i morgen blir det en rolig restitusjonstur.
52 Arne Jakobsen    Hafrsfjord SK    02:01:41

1 kommentar:

  1. I all beskjedenhet, så er den riktige plasseringen 41 plass (det var litt feil på den første listen som ble lagt ut).

    SvarSlett