Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

mandag 7. mai 2007

AJ sykler Jærtrillen


IMG_5401
Originally uploaded by anMarton.
Som alltid på Jæren var det regn og motvind
Denne helgen var det Jærtrillen som sto for tur. Et ritt på 79 km og 650 høydemeter. Denne gang ble det nedtur. Været var forferdelig med sterk vind og masser regn, og ca. 8 C. Starten gikk relativt greit. De første 10-15 minutter hang jeg bra med hovedfeltet i motvinden. Jeg merket imidlertid at det var tøft. Lå på det jevne opp mot 180 i puls, som tilsier terskel + for min del. Da skjedde det som ikke skulle skje, jeg lå for langt bak, og da en rytter 3 foran meg måtte slippe, så var det umulig å sykle inn feltet de få metrene i motvinden. Jeg ble deretter syklende alene i ca. 40 minutter før jeg ble tatt igjen av en rolig pulje. Da hadde jeg riktignok hatt mye medvind (noen km etter jeg ramlet av tetfeltet snudde løypa og vi fikk sterk medvind). Det siste stykket mot mål gikk i relativt bedagelig tempo i motvind (løypa snudde igjen). Snittmessig laveste puls som jeg har hatt på noe ritt i år, men likevel følte jeg meg mer slitende etter å ha slitt i det fæle været. Neste utfordring blir SSK cup onsdag denne uken. Forstkommende helg er det Dalane rundt. Med mindre ikke været blir særdeles bra, så står jeg over det rittet. Jeg må begynne å tenke på Garborgriket rundt som går 19. mai, og som er seeding ritt for Birkebeinerrittet.
95  Arne Jakobsen Hafrsfjord SK  M 40   02:27:12   32,20 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar