Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

torsdag 24. mai 2007

Arne Petacchi , den nye spurtkongen


SSK230507_nr1
Originally uploaded by janolaveide.
Her har Hushovd noe å lære

Enda en nyhet fra Stavanger. I gårsdagens SSK cup (som for øvrig nå heter DnB NOR cup) klarte jeg for førte gang i mitt liv å få spurtpoeng. Dette er 2. året jeg nå er med, og formen har vel utviklet seg i riktig retning. Etter tidligere ha problemer med å henge på feltet (det var i fjor), var jeg faktisk så frisk i går at jeg klarte å vinne spurten i 2 av de 15 rundene på 1300 m som Blå klasse kjører. Dette resulterte i 4 spurtpoeng, og med mine 6 poeng fra å komme i mål sammen med tetfeltet, fikk jeg da 10 poeng og delt 4. plass i Blå klasse. Utrolig gøy, og det viser at det hjelper å trene for oss gamle kare også. Det er jo stort sett unggutter med i blå klasse, og jeg fant ut at skal jeg ha noen mulighet må jeg ha en langspurt. Da feltet passerte mål etter en spurt (spurt i motvind) så trillet jeg bare forbi hele feltet (ingen ville dra) og fortsatte med høy hastighet rund svingen og økte farten hele tiden på motsatt side og kom inn i siste sving i tet og så ingen ting til de andre. Tror nærmeste utfordrer lå 2-3 meter bak. I spurt nr. 2, som jeg da forsøkte meg på etter å ha hvilt noen runder, så jeg hjulet på en komme opp på siden av meg 5-10 meter før mål, men jeg beit sammen tennene og klarte legge inn litt ekstra og passerte først (da med 188 i puls ved målpassering, dvs 97 % av makspuls). Artig med slike ritt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar