Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

søndag 22. juni 2008

AJ viser tegn på formsvikt

Onsdag 18.6. var det klar for DNB NOR cup nr 3, og den siste før sommerferien. Med Norsjørittet fremdeles i beina og et forferdelig vær like før starten, var det med blandete følelser jeg stilte til start. Det var styrtregn like før start, og masse vann i veibanen. Jeg fikk i liten grad varmet opp, og resultatet fra rittet er såpass dårlig at jeg denne gangen var fristet til å la vær å skrive referat. I tillegg til mye vann i løypa var det motvind på den ene langsida. På rundet nr. 2 skjedde det som ikke skulle skje. Jeg var litt forsiktig i svingen ? selvsagt redd for å ramle i den våte veibanene. Kommer for langt bak ut av svingen, blå pulje fikk 2 meter på meg, og med tunge bein og toppformen flere lysår unna, så mistet jeg pulja mi. Da var det bare å forsøke å unngå totalt nederlag ? dvs jeg måtte unngå å bli syklet inn med en runde. Det klarte jeg heldigvis, tror ikke de fikk mer enn en halv runde på meg på de 8 siste rundene, så dermed ble det ikke total ydmykelse. Likevel, dette har kun skjedd meg en gang tidligere, og det er over 2 år siden, så jeg er ikke særlig happy. Manglende form, lite oppvarming og en dårlig dag får ta skylda. Det ble nok likvel ny rekord når det gjelder snittpuls på rittet ? det koster å sykle alene full rulle i 33 minutter. Dermed ingen spurtpoeng denne gangen :-)