Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

søndag 15. juni 2008

Breaking news fra provinsen

"Mandagssykkelen" er snart historie. Ryktene om sprekkene i kranken har nå nådd hovedkvarteret over dammen, og Trek innvilger meg ny ramme. Dessverre ikke tidsnok til sesongens høydepunkt, det finnes ingen av min versjon på lager, så den må faktisk produseres først. Etter grundige overveielser (har fått tilbud om låneramme fra importøren Foss Sykler og fra Dr. Dre) har jeg besluttet å satse på at ramma holder hele DSS. Ikke optimalt, men da har jeg jo alltids noe å skylde på hvis alt går skeis... Nye dekk og slanger er nå lagt på hjula, og to korte og harde spissingsøkter er det som gjenstår av sykling før starten går 07:42 lørdag morgen i Trondheim. Så kommende uke blir vel mer tilbrakt foran yr.no og værmeldingen enn på sykkelsetet. Laget har en ambisiøs målsetning (15:30), for egen del er jeg kjempefornøyd om jeg kan fullføre med stil på alt under atten timer, vet ikke helt om jeg gleder eller gruer meg, blir uansett deilig å få det overstått. Ellers har en analyse av forrige søndags Mjøsa Rundt avslørt at jeg utførte et arbeide på mer enn 820 kcal per time mens det hele sto på ( dvs 6 timer og 13 minutter), med en gjennomsnittspuls på 142 (har her antatt at jeg har en virkningsgrad på 22%, sannsynligvis for høyt, all den tid dette er en verdi som er representativ for proffene, slik at reelt energiforbruk er noe høyere, i tillegg så måler jo Powertapen energien i bakhjulet, det går vel også vekk noe energi i krank/drivverk). Videre kunne jeg konstatere at jeg i nær en og en halv time hadde effektverdier over 317 watt.