Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

tirsdag 1. september 2009

Birken 2009, AJs rapport

I 2004 som var sammenligbar i vær og føre, fungerte ikke mitt gir/kjede. Denne gangen hadde jeg rensa bra og smurt godt, så det fungerte bra. Bremsene var mer problematisk, så der kjenner jeg meg igjen i Bjørns beskrivelse. Bak hadde jeg ikke bremser i det hele, og foran fant jeg også ut at bremsene sto på (stål mot stål) og hjulet gikk ikke rundt. Egentlig utrolig rart at bremsene ikke tåler mer. Skulle sett ut om skivebremsene på en bil tålte like lite som bremsene på en terrengsykkel. Fant meg selv igjen på nettv. Sending 29. agust kl. 12-13, ca. 3-4 min etter at sending fra NRK startet. Ellers fant jeg ut at jeg pulsmessig kjørte veldig rolig sammenlignet med tidligere år og andre ritt. 80% i snittpuls er det laveste jeg har hatt på noe ritt i år. Jeg var veldig rett for å gå på en smell (som f.eks. i garborg og nordsjørittet) så jeg skulle ta det rolig fra starten og øke, men økningen kom aldri....:-)

Addendum 1/9 : Fikk sykkelen tilbake i dag. Foran ny skive og klosser. Jeg hadde kjørt med bremse på og klossene smeltet. Noen km til så hadde sylinderene røket også. Bak var bremsene helt borte, men der måtte de til med nye klosser, ny bremseolje osv. Dempegafflelen fungerer enda ikke. De hadde ikke fått opp gaffelen, og gaffelspesialisten på verkstedet var på ferie, så det får vente. Det ble en dyr sykkeltur over fjellet :-) Jeg tror jeg konverterer til godværssyklist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar