Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

torsdag 1. mai 2008

AJ sesongdebuterer

AJ ligger ikke på latsiden i år heller : (Øvrige medlemmer oppfordres forøvrig til å lære av Arnes detaljerte rapporter !)

Sykkel sesongen er i gang i Stavanger. Første turritt var søndag 27.4 (Brynesprinten). Grunnet konfirmasjon hadde jeg ikke anledning til å delta i det offisielle rittet. Jeg deltok imidlertid på den offisielle gjennomkjøringen av rittet tirsdag 22.4. Vi var da ca. 50 personer som deltok og får rittet som godkjent. Været var kjempeflott, og selv om vi kjørte rolig samlet de første 10-12 km, så endte jeg opp med å kjøre raskere enn på det offisielle rittet i fjor. Data for gjennomkjøringen: 1 time, 33 min, snittfart 35,2 km/, 485 høydemeter, snittpuls 158 (av min 194 maks). Onsdag 23.4 var det første DNB NOR cup. Med min 2. plass sammenlagt i min klasse fra i fjor var det store forhåpninger. Løypa var imidlertid noen lengre, fra 1350 m i fjor (og 15 runder) til 2000 m i år og 10 runder. Det medførte 4 nye svinger, noe som gjorde posisjoneringen i feltet vanskelig. Fra og med ca. 1 km så må man jobbe for å ha god posisjon for å ligge riktig når man runder siste sving før spurten som da er ca. 500 m. Det ble ingen palleplass og ingen spurtpoeng. Jeg hadde et forsøk på 2. runde, men klarte da ikke noe mer enn 5 plass. Deretter prøvde jeg og klubb kamerat en langspurt på nest siste runde. Min kamerat stakk først, ca. 1 km før mål og jeg forsøkte å henge på, men jeg ble liggende litt for langt bak han til å få glede av ryggen hans. Vi holdt unna til 5 m før mål. Jeg hadde nok noen på hjulet som dessverre klarte å passere et par meter før meg, så da ble det ingen spurtpoeng på den runden heller. Siste runden hadde jeg nok med å henge på feltet. Det var noen som forsøkte å kjøre fra feltet tidlige, men i blå pulje klarte de det aldri, og vi var ett hovedfelt hele tiden. I tillegg var det noen få som ramlet av og ble liggende bak. Snittpulsen var ikke så veldig høy, siden det gikk noenlunde rolig etter målpassering på hver runde. Snittpuls 167 som tilsier snittpuls på 86 % av makspul. Jeg var oppe i 189 som tilsier 97 % av makspuls. Snitthastigheten 38,2 km/t og makshastigheten var 50,7 km/t. Det er jo helt flatt der ute, og maksfarten var nok i en spurt. Total tid på de to milene, var 30 min og 49 sekund. Endte opp med 6 poeng, som er det alle i blå pulje får som sitter med til mål. Det blir en ny mulighet neste uke. Før det så blir det Mairittet 1. mai, og Jærtrillen 4.mai. Lørdag 3. mai arrangerer vi NC ritt i terreng i sørmarka i Stavanger, hvor jeg trolig ikke får delta, men må være arrangør. I tillegge har jeg deltatt i Siddisløpet lørdag 26.4, hvor jeg klarte å komme meg inn på 33 min tallet på de 8.2 km, noe som jeg er godt fornøyd med. Det er utrolig hvor høy puls man kan holde på en halvtime når man løper.