Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

fredag 2. mai 2008

AJ deltok i Mairittet

Arne melder om en dårlig dag "på jobben".

Etter et etter min målestokk knallritt i fjordårets mairitt (bare 5 min bak vinnere) var forventingene store til årets utgave av rittet. Årets start var delt i to, de 200 beste var seedet i en egen startpulje, og med fjordårets gode resultat var jeg blant disse. I år skulle vi kjøre master 2-3 km til vi kom ut på en større vei. Jeg var derfor litt for avslappet i starten viste det seg. Jeg lå selvsagt i hovedfeltet, men da masteren var over, klarte jeg aldri å kjøre meg frem i feltet. Når 200 ryttere ligger i en stor pulje og alle vil ligge foran, så må man være litt tøff i hodet for å få det til. Tøff nok var jeg derfor ikke, så etter ca. 15 km begynte det å bli tøft. Jeg lå alt for lang bak, og flere og flere ryttere ramlet av. Jeg klarte å kjøre inn feltet 3 ganger, men fjerdegangen da en rytter glapp, så klarte jeg ikke å tette luka, og der var det toget gått. Jeg ble derfor kjørende i en mindre gruppe på bare 6 ryttere. Ca. 15 km før mål, tok vi igjen en større gruppe på ca. 25 ryttere som jeg da holdt følge med til mål. Ca. 2 km fra mål ble vi igjen tatt igjen av en gruppe fra Stavanger SK som hadde startet 10 min bak oss. Tiden var derfor ikke noe særlig å skryte av, men i dette rittet så er det avgjørende hvor lenge man klarer å sitte i feltet og feltet avgjør tiden. Jeg ble nå likevel blant de 200 beste, så det er håp om seedet start også neste år også (ca. 200 rytter bak meg i mål). Data: 67 km, snitt 35,5 km/t, snittpuls 166 /194 =86 %. I morgen står Jærtrillen for tur. Der har jeg bitre minner om da kapteinen for flere år siden kjørte fra meg i Fjermestadbakken under samme ritt.

181 Arne Jakobsen Hafrsfjord SK M 40 01:53:45 35.34