Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

søndag 4. mai 2008

AJ i Jærtrillen


IMG_0034
Originally uploaded by kristiansen.terje.

Søndag sto Jærtrillen for tur. Etter å ha kjørt taktisk uklokt i Mairittet hadde jeg bestemt meg for at i Jærtrillen skulle jeg være mer obs og jobbe mer fokusert på å komme meg frem (dvs kjøre mer offensivt i felet). Det gikk bra, har aldri sittet så lenge i hovedfeltet på det rittet. Det er selvsagt ikke lett når 250 mann starter og man etter 40min fremdeles er rundt 150 personer. Satt i hovedfeltet de første 40 min, men da var det et massevelt som ødela for meg, men som jeg heldigvis ikke ble skadet i. Jeg mistet imidlertid hovedfeltet. Var fryktelig høyt opp da det skjedde for jeg følte at nå hadde jeg kontroll og nå skulle jeg sitte til fjermestadbakken som er løypas eneste virkelig lange stigning. Vi lå i ca. 50 km/t da det skjedde (tror vi må ha hatt snitthastighet på rundt 44-45 km/t frem til velten. Flere HSK-ere gikk i bakken, og sykler ble knust, og fingrer brukket. En bryne CK rytter gikk det verst utover, og han ble fraktet til sykehuset i ambulanse. Jeg var av sykkelen, hoppet over flere skadde og syklet videre, men klarte ikke ta igjen feltet. I etterkant så innser jeg at jeg var utrolig heldig som slapp uhell. Det var bare mm om å gjøre. En annen HSK-er som hadde vært i nærkontakt med asfalten + en til, kom like bak meg og vi tre kjørt da sammen til Klepp hvor vi til slutt ble kjørt inn av en større gruppe igjen som inneholdt en del av de som var involvert i massevelten + noen andre som hadde kommet til like etter velte. Vi kjørte så samlet til fjermestadbakken (ca. en 45 min fra der hvor massevelten var), og der hang jeg rimelig bra med nesten helt opp, men de siste 150 m ble det rykket og feltet fikk en luke på 5 m som jeg ikke klarte sykle inn. Hadde ikke mer krutt i beina, så toget måtte bare få gå. Det var heldigvis mange andre som var ramlet av tidligere, så jeg fikk roet ned og syklet til mål den siste halvtimen med disse. Jeg mistet 4 min i forholdt til det feltet jeg ramlet ved bakken på det siste stykket til mål. Litt irriterende, spesielt var det en type i klubben som tidlige hadde ramlet av hovedfeltet, men som pga. av velt og det helte, hadde klart å sykle meg inn like før bakken og som så klarte å henge på over bakketoppen. Likevel, alt i alt fungerte det bedre denne gangen. Isolert sett perset jeg på rittet, men forholdene var bra og det er vanskelig å sammenlikne med tidligere år. Fakta var: 80 km, tid. 2.14, snittfart 36,2, snittpuls 163/194=84% (ikke så voldsomt), cadense snitt 81 (max 124). Onsdag er det DNB NorCup, neste mandag er det Dalane rund (som jeg blir med i om vi ikke reiser bort i pinsen).
118 Arne Jakobsen Hafrsfjord SK M 40 02:13:55 35.39

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar