Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

mandag 26. mai 2008

Rookie of the Year 2008 rapporterer fra Garborgland

Dette er bilder fra start-gruppe no.2, og som dere ser var psyken til unge Øverby meget sterk med oppstilling i første rekke. Her skulle det sykles fort, her skulle det perses og her skulle vi fikse topp seeding til Birken 2008. Bare jersy’en med ”SUN & SKI SPORTS” var jo nok til å sette alle andre på defensiven. Jeg kjørte offensivt ut fra start og passerte høyeste punkt i løypa 305 moh på 50 min. Pulsen var utrolige 98% (193/197), men jeg lå i en fin gruppe og nå bar det rett nedover. Psyken var sterk og estimert slutt-tid var 2t 08 min, som for min del ville være en stor bragd. Jeg lå i samme gruppe i stor fart fram til 1t 20min, hvor skjebnen ville det annerledes. Det er en ubeskrivelig følelse når man punkterer i en slik situasjon, … du må ha vært der selv for å forstå hva jeg snakker om ……., lyden av å høre dekket som smeller,  luften som hviner, for så å kikke ned på et komplett flatt bakhjul, er bare nedbrytende………, det nærmeste jeg kan tenke meg er å ”Sjanke” en golfball på første tee i klubbmesterskapet hvor det står 100 andre medlemmer å ser på (det var derfor jeg slutta med golf). Du konstaterer at gruppa di forsvinner og at målsettingen om 2t 10min gikk fløyten. Og han i butikken som sa at Maxis 310 dekk med latex slange var Safe….. Estimert punkterings-tap ca. 4 min, estimert tap av å ligge i god gruppe 2 min, estimert mentalt tidstap 2 min, listen er uendelig, ……..tror faktisk jeg kunne ha slått Arne J. Jeg kom i mål på 2t 14min, 23,6% etter vinneren i M40-49, avg puls 86%, avg speed 26,4 km/hr. Dette er en forbedring på 19 min fra i fjord.   Alt i alt så er jeg fornøyd, men den grønne slangen ligger sansynligvis fortsatt igjen der nede på jernbanesporet………………..

358 Bjørn Øverby Hafrsfjord SK M40  02:14:20 26.35