Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

søndag 25. mai 2008

"Det stig av hav ein offroad-mann"

AJ sikret seg en sterk 71 plass i Garborgriket rundt i går. Tiden var til alt overmål 3 minutter bedre enn i fjor. Arne har som vanlig sendt et detaljert referat. Til dere andre, se og lær ! Gratulerer også til Bjørn, og en liten moralsk pekefinger til Helge (35, DNS). Vi håper dette var en engangsforeteelse. Sportsdrikk skal inntas etter ritt, ikke før.

Nok en flott sykkelhelg er tilbakelagt. Denne helgen var det Garborgriket rundt som sto for tur. Rittet er seedingritt både for Birken og for Nordsjørittet, og det var 900 påmeldte og ca. 800 startende (3 startpuljer, jeg startet i pulje 1). Mange kjente navn var det også med, bl.a. var Boasson Hagen (Stian), Håkon Austad og Einar Lode med. Etter fjordårets gode resultat fra dette rittet var målsetningen og ikke henge seg opp i tid, men hele tiden tenke taktisk og holde hode kaldt i starten. Det gikk rimelig bra. Jeg har jo merket at formkurven har vært stigende, og til tross for et lite velt ca. 15 km før mål, klarte jeg å perse med 3 minutter og kom meg under to timer på det 59 km lange terrengrittet. Veltet kom i en 90 graders sving hvor farten var lav, og resulterte i lettere asfalteksem på arm og fot. Det verste var egentlig da jeg skulle reise meg og hoppe på sykkelen igjen. Da fikk jeg krampe i foten som jeg sparket fra med, en krampe som fremdeles i dag gjør vondt. I fallet klarte jeg å stoppe pulsklokka (dvs. på hold) slik at jeg mistet 10 min logging i oppoverbakken. Data for rittet: Tid: 1.58.35, snittpuls 170/194 (88 %), men da manglet 10 logging i oppoverbakker. Jeg fikk totalt 69 plass (8 beste i klubben av 69 startende), og når jeg ser en del av de navna som lå foran meg (og bak meg) så er jeg fornøyd. Bjørn og Helge var også påmeldt, og Bjørn syklet inn til. 2.14.20 MED PUNKTERING. Det er en forbedring på 18 min fra fjordåret 2.32. Her ser vi fruktene av årets Mallorca satsning. Helge syklet i klassen DNS. Det ryktes at en tur på byen med en del av hånballgutta kvelden før, resulterte i et for stort vin inntak og nedrykk til klassen DNS.

71 Arne Jakobsen Hafrsfjord SK M40  01:58:35 29.85