Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

mandag 12. mai 2008

AJ i Dalane Rundt

Det var en grei dag på jobben søndag. Da gikk Dalane rundt og denne gangen fungerte det rimelig greit for meg. Værforholdene var fine og det var ca. 300 som stilte til start som stilte til fellesstart. Løypas første del går gjennom Egersund, og det sier seg selv at det blir litt knuffing når alle vil ligge først. Ingen massevelt denne gangen, bare mindre velt som jeg tror gikk bra. Selv ble jeg liggende i en gruppe som til slutt ble 30 mann, og vi kom i mål 10 min. etter vinneren, og det er jeg rimelig fornøyd med. Flere personer som tidligere i år har slått meg la jeg bak meg, og andre kom jeg på likt i mål med. Løypa er småkupert med totalt 770 høydemeter på de 76,6 km lange løypa, så en del av flatespesialistene sleit i denne løypa. Høydemetrene var stort sett i den mitre delen av løypa. Fakta fra polar: Snittpuls 164/194, 76,6 km, snittfart 35,4, høydemeter 770, og 89

89 Arne Jakobsen Hafrsfjord SK M 40 02:09:50 35.12