Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

fredag 22. august 2008

AJ finner tilbake til sprintformen

Ondag 20. var det klart for DNB-Nor Cup igjen. Årets 4. start og denne gang vær været flott. Etter å ha tabbet meg helt ut i det sist rittet før sommeren (den ivrige leser vil huske at jeg da mistet hovedfeltet allerede i 2. runde, noe som ikke har skjedd meg på to år…). Tabben før sommeren hadde jeg bortforklart med at jeg ikke var helt i form, og at resultatet var et bevis på det. Det var derfor klart at jeg hadde mye å bevise denne gangen. Det startet bra. Jeg hadde ikke noe problemer med å følge hovedfeltet i den 2 km lange løypa som vi kjører 10 runder. Faktisk følte jeg med ganske pigg, og jeg var flere ganger aktiv i spurter. På den 6. runden klarte jeg faktisk det som jeg ikke har klart noen gang tidligere i år. Jeg klarte en 2.plass i en spurt. FANTASTISK. Med 1 km igjen til mås så begynner det alltid å dra seg til. La meg foran, og økte jevnt å trutt hele tiden. Lot noen få komme foran, fikk et hjul som jeg hang på, flere forsøkte å komme forbi i siste sving, lot to av dem få lov, skiftet hjul, og klarte å gå forbi 2. mann på de siste 10m. Yes ! Herlig ! Passerte målstreken med 191 i puls, som er tre slag fra makspulsen min. La meg klokelig litt bak i feltet på neste runde for å hente meg inn. Nå reiser jeg til Canada til tirsdag, og mister da de neste to rittene. Synd, fordi det er de 4 beste av 6 ritt av som teller i cupe-en, og da blir dessverre det dårlige resultatet fra sist runde før sommeren stående. Det blir da ikke noen repetisjon av fjordårets 2. plass (eller var det 3. ? ) sammenlagt seier menn 45-49. Bilder og resultatliste er enda ikke kommet på Stavanger SK sin side. Sykkelsesongen er snart over for meg. Drar til Overhalla i helgen (NM i syvkamp ... det er ikke jeg som deltar :-) ) og går glipp av SR-bank rittet i helgen (forøvrig også et veldig flott ritt). Til dere som skal delta i Birken - God tur.