Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

onsdag 24. august 2005

Dag Runars birkenrapport klar

Som vi ser Har Dag Runar kjørt hele 1440 høydemetere. Dette uheldige veivalget får vil tilskrive kontoen for manglende rutine... Jeg har hørt, spesielt etter kjedelige kamper i fotball som typisk ender med 1-måls seier til det antatt beste laget, at det er viktig å vinne på dårlige dager. For meg var det omvendt, eller om jeg kan låne og omformulere vår kjære Gros ord "Det er typisk norsk å være best" til "best når det gjelder". Etter en meget brokete oppkjøring var jeg svært usikker på formen, nemlig. Men, skulle jeg ha en god dag så kunne det like gjerne være denne dagen. Så, jeg fikk nok optimalt ut av meg selv. Nydelig setup på sykkel og utstyr (dog enkelte ville nok bare le av den biten), godt humør og lyst på å smelle til. Ser man bort i fra føreforholdene (som selvsagt ga mange gratis-minutter) ble det vel 30 minutter forbedring fra i fjor. Jeg registrerer også at jeg kom inn i den store klyngen av TGD'ere. Det burde være mulig å sikte seg inn under 4 timer og vel så det neste år, for oss alle. Under den forutsetnignen at motivasjonen bærer et helt år.....Min erfaring er at den går litt i rykk og napp gjennom året, akkurat som Birken selv. Når det gjelder puls-kurver er jeg relativt fornøyd. Jeg fokuserer også på kadens, som jo til min store forundring ser er noe TGD mindre opptatt av. Se på Lance hvor fort han tråkker hele tiden, f eks ift til Ullrich. Det ligger hemmeligehter her folkens.... Men det er teknikk dette også. Presset meg selv opp i 88 trakk per minutt i snitt (se kurve og tall), noe som er mye bedre enn hva jeg tidligere har vært borte i, da jeg som oftest har ligget 82-84. Var faktisk overrasket over dette selv. En fare med høy kadens er jo at det kan bli for mye tråkk og for lite kraft. Trening, trening trening... Gjør oppmerksom på at Polar-saken som vil hjelpe koster bare ca 400 så det burde ikke være noe for TGD-velstående medlemmer. I fjor hadde jeg tre ukers trening før Birken, og var vel en sykkel-novise. Fra og med neste år anser jeg meg som rutinert. Noe protester på det fra TGD??? Ellers vil jeg allerede nå forberede TGD's medlemmer om utstyrsforbedringer på landevei.... følg med!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar