Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

søndag 21. august 2005

Hangaround Kais turrapport

Kai har kjørt nesten identisk med sitt innmeldte skjema. Dette vitner om uvanlig selvinnsikt og kunnskap om sin egen kropp og dennes begrensninger. Enkelte andre medlemmer i TGD (særlig webmaster), har noe å lære her. Noe feilkalibrering av pulsklokka kan observeres, men han er jo nybegynner.

I nesegrus beundring for Hr. Dr. Thevik's enestående prestasjon er det med ydmykhet jeg innmelder mine egne resultater. Planen før rittet var: 0:41 - 1:25 - 2:30 - 3:35 - 4:15 Gjennomføringen var: 00:41:39 - 01:27:27 - 02:29:46 - 03:32:33 - 04:13:19 Det er trist at rittet ikke gjennomføres på idealtid. Forøvrig var gjennomsnittpuls på 167, noe jeg synes er et godt tegn på at jeg virkelig har presset meg - spesielt fordi en test på NIMI før sommeren fastslo en terskelpuls på 160. Treningsopplegget for neste års ritt er i emning. Det blir noen justeringer, jeg skal redusere omfanget av sykdom og redusere egen vekt. Som den observante TGDer kan se er resultatene mine ikke så ille tatt i betraktning at jeg syklet 151.2 km med en snittfart på 36 km/t. Kan det hende jeg tok en omvei? Alternativet er jo at pulsklokken viser gale verdier. Det siste finner jeg underlig fordi rittet føltes som 151.2 km! Pulsen er jo også gjennomgående høy - for høy selv for en person som er så utrent som meg. I likhet med andre føler jeg det er rom for forbedringer i vekten før neste års ritt. Jeg har derfor startet Delta 5. Delta 5 er et prosjekt der målet er å redusere totalvekten på ekvipasjen ved start neste år. Målet skal nås ved å redusere sykkelvekten med 2 kg(!), 2.5 kg mindre på syklist (sukk..) og 0.5 kg på sekk. Virkemidlene for å nå disse forbedringene er: investering i ny sykkel (og her snakker vi om investering - ikke "kjøpe" ny sykkel), strammere kostholdsregime (ikke noe Fedon opplegg, men heller Roede) og sekken skal bli lettere ved å ha to langere av vann langs løypa (i år var det en).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar