Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place. If I quit, however, it lasts forever. (Lance Armstrong)

onsdag 24. august 2005

Toms birkenrapport er klar

b2 Originally uploaded by janolaveide.
Som viden kjent fikk jeg historisk bestetid på utrolige 3.38, noe jeg er sååå stolt av og som jeg på ingen måte planlegger å slå. Men hvordan greide jeg dette, lurer du nok på og her er svaret.
  • Ny lekker ferrarirød sykkel Merida Magnesium (veier kanskje 12 kg med ringebjella..) med Python dekk
  • Minus 6 kilo deffing til løpsvekt på 68 kg
  • Intervalltrening i ukene før (4 x 4 drag i bakker med sykkel eller helst joggesko) - Hallo, det hjelper en del!
  • Fravær av pulsklokke under rittet
  • Drikeesystem på ryggen
  • Optimistiske og superoptimistiske mellomtider klistret til styret.
  • Ny hjelm med flere luftehull og uten vepsenetting
  • Kun ett glass rødvin kvelden før
Det mest dramitiske var rett før rittet startet. I startfeltet 5 min før startskuddet gikk, ser jeg ned på kjedet - og det er fullstendig sort, møkkete, ubrukelig. Sykkelen hadde hengt bak en gammel dieselbil som hadde eksos-gufset ut sotpartikler på kjedet. Det så jeg først da! Så da var det frem med filla, oljeflaska å gnia av skitten. Og jeg som hadde håndmassert og bestrøket hvert ledd i kjedet 2 dager før.... Så da gikk det egentlig greit... Bare å legge seg ut til venstre (for oss gutta i grønn gruppe) og finne en gruppe med ambisjoner. Forøvrig er sykkelgreiene bare oppkjøring til langrenn, så heng på med langrennski. Det er der man får de flotteste opplevelsene inne i marka i mørket med en 1000 meter hodelykt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar